PLEDOARIE PENTRU SUFLET: ÎN ZIUA ÎN CARE M-AM IUBIT CU ADEVĂRAT

Am mai spus asta, dar îmi place s-o repet şi să ÎMI repet lucrul acesta, ca să nu-l uit! în viaţa asta, pe lângă faptul că ne iubim copiii, perechea, părinţii, prietenii…lucru foarte important, desigur şi firesc pentru o femeie…este esenţial să ne iubim pe noi înşine! să nu uităm să ne iubim pe noi înşine! iubirea de sine este fundamentul tuturor iubirilor noastre, pentru că nu putem dărui familiei un sine obosit, frustrat, neînţeles, mânios, grăbit, nesigur …nu va fi un dar, ci o corvoadă…nu ne putem ascunde nemulţumirile, lipsa de timp şi de interes pentru propria persoană, acuzându-i în fapt (chiar dacă nu cu vorbe!) pe cei pe care îi supunem iubirii şi atenţiei noastre continue, că din cauza dedicării noastre pentru ei nu avem timp şi pentru nevoile noastre…

    Iubindu-mă pe mine însămi, fiind atentă la propriile nevoi, dar mai ales spirituale…fiind mai mulţumită şi mai relaxată, mai în rezonanţă cu gândurile bune şi faptele frumoase, mai atentă la evoluţia mea fizică, intelectuală, afectivă…voi fi un mediu şi un companion mai bun şi pentru apropiaţii mei…Să nu uităm, aşadar, să ne iubim pe noi înşine, să ne dedicăm nouă înşine şi nevoilor noastre personale ceva timp şi spaţiu! Ziua în care ne vom iubi pe noi înşine cu adevărat, va fi ziua în care ne vom „înţelepţi” şi în care vom fi iubire şi pentru toţi ceilalţi!

Aşa ne spune un om „de care” am râs mulţi ani, care ne-a dăruit cândva,  câteva ore, o stare de bine şi ne-a dus în lumea lui simpatică şi totuşi atât de profundă, ca să ne descreţească frunţile şi să ne destindem…De ce nu se mai uită lumea la filmele cu Charlie Chaplin ? Sunt o adevărată terapie împotriva bolilor, inclusiv împotriva cancerului la sân! Râsul poate aduce vindecare, râsul ne poate salva în cele mai grele momente, râsul ne poate face să trecem mai uşor peste tratamente, ne „fură” din lumea întunecată în care ne zbatem cu temerile noastre exacerbate şi ne face să uităm de tot ce ni se întâmplă, ne hrăneşte cu energie pozitivă….sunt convinsă de asta şi vă rog să încercaţi!

is

„Următorul poem a fost scris de Charlie Chaplin la cea de-a 70-a aniversare a sa, în ziua de 16 aprilie 1959.Acest poem e o lecţie de viaţă primită de la un geniu al comediei. Citindu-l şi aprofundându-i sensul, ne poate ajuta să ne întoarcem privirea către noi şi să privim viaţa cu alţi ochi şi cu inima mai uşoară.

În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am înțeles că în toate împrejurările, mă aflam la locul potrivit, în momentul potrivit.
Și atunci, am putut să mă liniștesc.
Astăzi, știu că aceasta se numește …
Stimă de sine.

În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am realizat că neliniștea și suferința mea emoțională nu erau nimic altceva decât semnalul că merg împotriva convingerilor mele.
Astăzi, știu că aceasta se numește …
Autenticitate .

În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am încetat să doresc o viață diferită și am început să înțeleg că tot ceea ce mi se petrece contribuie la dezvoltarea mea.
Astăzi, știu că aceasta se numește …
Maturitate .

În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am început să realizez că este o greșeală să forțez o situație sau o persoană, cu singurul scop de a obține ceea ce doresc, știind foarte bine că nici acea persoană, nici eu însumi nu suntem pregătiți și că nu este momentul …
Astăzi, știu că aceasta se numește …
Respect .

În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am început să mă eliberez de tot ceea ce nu era benefic … persoane, situații, tot ceea ce îmi consuma energia. La început, rațiunea mea numea asta egoism.
Astăzi, știu că aceasta se numește …
Amor propriu .

În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am încetat să-mi mai fie teamă de timpul liber și am renunțat să mai fac planuri mari, am abandonat mega-proiectele de viitor.
Astăzi fac ceea ce este corect, ceea ce îmi place, când îmi place și în ritmul meu.
Astăzi, știu că aceasta se numește …
Simplitate .

În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am încetat să mai caut să am întotdeauna dreptate şi mi-am dat seama de cât de multe ori m-am înșelat.
Astăzi, am descoperit …
Modestia .

În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am încetat să retrăiesc trecutul şi să mă preocup de viitor.
Astăzi, trăiesc prezentul, acolo unde se petrece întreaga viață. Astăzi trăiesc clipa fiecărei zile.
Și aceasta se numește …
Plenitudine .

În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am înteles că rațiunea mă poate înşela şi dezamăgi. Dar dacă o pun în slujba inimii mele, ea devine un aliat foarte prețios.

Si toate acestea înseamnă … să ştii să trăiești cu adevărat.”

Nu trebuie să ne temem de confruntări… din haos se nasc stelele.

Charlie Chaplin”

yogaesoteric
25 martie 2016

