DUPĂ SĂRBĂTORI

Înainte de finalul anului am fost cam tristă şi postarea mea poate că nu a fost una adecvată bucuriei Crăciunului şi Anului Nou…În toată această perioadă, însă, m-am concentrat pe sărbătoare şi pe lucruri vesele, motiv pentru care nici nu am mai intrat pe internet.Acum, că toate petrecerile şi artificiile au trecut, mă gândesc deja cu drag la sărbătorile de iarnă ale anului 2012 şi la începutul noului an.Dacă va fi un an cu sănătate şi fără necazuri majore, eu mă declar fericită!
Boala asta te învaţă să preţuieşti fiecare clipă de viaţă şi să te bucuri de orice lucru mărunt, de fiecare sentiment, de fiecare întâmplare sau imagine frumoasă, chestii pe care nici nu le-aş fi băgat în seamă acum câţiva ani.
Nu reuşesc să uit în nicio zi că m-am întâlnit cu cancerul meu la sân, nu voi fi niciodată imună la veştile cu oameni suferinzi de boala asta, voi tresări mereu la auzul cuvântului care mi-a schimbat complet viaţa, dar încerc în fiecare zi să supravieţuisc bucurându-mă şi făcând noi planuri de distracţie: petreceri, călătorii, vacanţe, întâlniri cu prieteni şi familia, plecări fie şi de câteva ore într-un weekend sau măcar plimbări prin oraş pe orice vreme.
Uneori mă duc să beau o cafea cu puţin lapte în compania mamei, într-o cafenea intimă şi plină de tineri, care se uită puţin contrariaţi la femeia de 75 de ani (draga de mama!!!)care, în completarea cafelei, soarbe delicat cu paiul şi dintr-un cocktail nonalcoolic , declarând barmaniţei că nu poate renunţa în weekend la sex, adică la „Safe sex on the beach” ( aşa se numeşte cockteilul ei preferat!).M-am obişnuit să nu renunţ la micile plăceri, pentru că, orice ar fi, pentru ele vrem să trăim.Mă uit la copiii aceia care-şi butonează fiecare mobilele, stând pe facebook până şi când sunt la masă cu prietenii lor, care fac şi ei acelaşi lucru..şi mă întreb cum se poate să-ţi iroseşti bucuria de a fi cu cei dragi, socializând fals într-o reţea şi postând vorbele de duh ale altora sau mici povestioare super-impresionante.. ştiţi, genul acela de învăţăminte şi power-pointuri care circulă pe mail, care se plimbă de la unul la altul…pe urmă îmi amintesc de faptul că stau şi eu destul pe blog şi prin reţele, aşa că nu e cazul să mă dau lupul moralist…
Facem mişcare plimbându-ne prin orăşelul nostru mic şi înghesuit, pierzându-ne pe străzi minuscule, unde au răsărit în ultimii ani case şi vile noi, cărora le comentăm arhitectura, grădinile, decoraţiunile şi tot ce se mai poate comenta în timp ce mergi…dacă n-avem parcuri adevărate!?!
Pe urmă facem poze cu bradul din faţa Primăriei, că ni se pare că n-am pozat până la ultimul beculeţ şi mâine-poimâine le scot ăştia…
Şi vorbim!Voorbim…câte în lună şi în stele…neobosite!Râdem!Iar chestia asta îmi place teribil..am învăţat în ultimii ani şi să preţuiesc bucuria simplă de a fi cu mama mea cât se poate de des.Să-mi fac timp, orice ar fi, ca să ies cu ea, ca să râd cu ea şi să o distrez cumva…
Toate astea îmi încarcă şi mie bateriile, ca să mă ţină în cursul săptămânii sub stresul de la slujbă, în rutina imposibil de evitat a problemelor curente…
Îmi aduc aminte vag şi că nu mi-am făcut anul trecut nici ecografiile, mamografia şi controalele ginecologice, aşa că va trebui să umblăm iar din cabinet în cabinet, cât de curând…vreau însă să nu mai trăiesc cu grija controalelor înfiptă în creier, să încep să tratez lucrurile ceva mai lejer…merit asta după 4 ani şi jumătate, nu?
Am fost şi la nutriţionistă, aşa că din noiembrie sunt la un fel de regim, pentru că trebuie să mai slăbesc…dar asta e o altă poveste, dintr-o altă postare!
Vă doresc un 2013 mai bun decât anul trecut, să fiţi sănătoşi sau să vă faceţi bine, după caz, să aveţi puterea de a trece peste greutăţi şi de a izbândi în lupta cu cancerul.Să aveţi mângâiere, înţelegere, afecţiune, să primiţi în dar linişte, bucurii şi posibilitatea de a face planuri de viitor împreună cu cei dragi…LA MULŢI ANI Sănătoşi!
Săptămânile astea am fost convinsă ( şi încă nu mi-a trecut!), că viaţa e ca un foc de artificii:luminos, multicolor, intens, splendid, entuziasmant…dar trece repede şi lasă în urmă doar un fum şi amintirea uneor clipe minunate…Să ne bucurăm, aşadar, cât de mult…

