DESPRE MÂNCARE, TRATAMENTE ŞI CANCER LA SÂN (5):PĂRERI DESPRE REGIMUL VEGETARIAN

Chiar dacă nu credem asta,se pare că da, polemizăm, deşi într-o oarecare măsură, am păreri comune cu partea cealaltă…am ales să scriu un post în loc de un comentariu, pentru că aveam multe de spus şi mi s-a părut un subiect interesant pentru mai mulţi.Până la urmă oamenii aleg şi nu am vreun interes să conving că opţiunile mele sunt cele bune, pentru că ştiu că nu e aşa..eu cred că e bun pentru fiecare ce consideră că i se potriveşte şi ce poate să ducă.Mă conversez cu hranatate.ro, care e un site frumos şi interesant despre alimentaţia vegetariană, scris de cineva vizibil pasionat mai mult decât mine de subiect.De altfel şi eu am o conexiune către un site despre hrana vie şi am mai citit despre asta.Iată şi părerile noastre, pentru a vă oferi (încă) un subiect de meditaţie pe tema alimentaţiei potrivite cancerului la sân:

hranatate.ro:
“Cunosc recomandarea medicilor nutritionisti ! Nici nu vreau sa intru intr-o polemica. Insa intr-o lume in care unul din doi oameni este/a fost bolnav de cancer sau de o a alta boala cronica (diabet, HIV, boli cardio-vasculare etc) nu pot sa nu fac o legatura cu modul in care ne alimentam, asa ca eu consider ca una dintre cauzele acestor boli tine clar de nutritie (si de alti factori evident). Spui ca doctorii recomanda carne de pui, curcan, peste etc, dar cum sunt aceste animale crescute ? In ce conditii ? Iti vine sa mai mananci carne de pui, de exemplu, cand se stie ca este plin de hormoni ??? Si cine sunt acesti doctori ? Eu il citez pe doctorul Campbell (autorul cartii Studiul China) care spune clar ca “putea sa opreasca sau sa promoveze evolutia celulelor canceroase, doar prin ajustarea consumului de proteine de origine animala”. Nu incerc sa conving pe nimeni sa fie vegetarian/vegan/raw-vegan etc, insa daca ar exista macar o persoana in lumea aceasta care s-a vindecat cu ajutorul alimentelor crude de origine vegetala, atunci eu zic ca merita investigat mai departe subiectul ! Din fericire, nu exista doar o persoana, ci milioane de cazuri vindecate prin simpla schimbare a modului de viata, implicit a nutritiei. Tu stii un caz care nu a reusit. Asta nu inseamna ca alimentatia cruda, vegetariana nu a ajutat-o. Inseamna ca probabil nu si-a rezolvat celelalte cauze care au generat aparitia bolii (de natura emotionala, mentala, spirituala etc) sau ca poate e o chestiune de karma pur si simplu.In fine, ce vreau sa subliniez este faptul ca printre altele, cancerul, ca si alte boli de altfel (cu exceptia celor cauzate de accidente), reprezinta o problema de nutritie sau mai exact, una dintre cauzele de aparitie/dezvoltare este si nutritia proasta a organismului. Nutritia inseamna procesul de aducere de materiale necesare celulelor pentru a se sustine, a creste, a se dezvolta si a se reproduce si nu se rezuma doar la alimentatie ci si la respiratie, hidratare, circulatie si excretie. Celulele noastre se afla intr-un proces continuu de nastere-moarte. Adica, toate celulele, tesuturile, organele si intreg organismul au capacitatea de a se regenera complet intr-un anumit interval de timp. Intreg organismul se reface odata la 7 ani. Depinde doar de noi ce materiale de constructie ii punem, nu-i asa?”

Răspunsul meu:
„aşa cum puii, curcanii sunt hrăniţi cu concentrate care conţin hormoni şi plantele sunt tratate cu tot felul de otrăvuri, insecticide, îngrăşăminte care să le facă să crească mari, frumoase şi să ţină până ajung la cumpărător.eu cred că nu există nimic de mâncare sau de băut pe lumea asta (mă rog, cea în care ne învârtim noi!) care să nu fie cumva poluat, contaminat, care să nu facă şi rău şi bine în acelaşi timp.până şi apa este plină de tot ce adună în drum, dovadă ploile acide, modul în care se tratează chimic, substanţele chimice mereu mai puternice şi otrăvitoare, deversate în ape, care nu pot fi curăţate complet oricât am crede altfel, radioactivitatea din aer, pământ şi ape, urmare a accidentelor nucleare şi a experienţelor de tot felul care schimbă Pământul.să-ţi exemplific: părinţii mei au o mică proprietate la ţară, unde cultivă ceva legume,fruncte, viţă de vie, iar tatăl meu nici măcar nu le stropeşte vreodată pentru a le păstra naturale şi este foarte atent ca toate produsele lui să fie bio.se uita cu ceva jind la grădina de alături, a vecinului, unde aceleaşi legume arătau cu mult mai bine şi creşteau mai repede, se coceau mai repede şi nu se stricau aproape deloc, invidiindu-l pentru ştiinţa de a le cultiva.asta până când, întrebându-l cum de are el aşa o grădină frumoasă a aflat că vecinul nostru a tratat-o de câteva ori în primăvară şi în vară. crezi oare că ploaia nu a întins chimicalele şi în grădina noastră, cea bibilită să fie eco? crezi oare că toate legumele şi fructele româneşti din pieţe nu sunt tratate-poate chiar mai agresiv şi cu substanţe mai ieftine şi de mai proastă calitate, uneori chiar interzise, decât unele importate?hai să fim serioşi! suntem afectaţi într-o oarecare măsură indiferent ce mâncăm.sunt de acord că orice cercetare pe subiectul hranei care ajută e utilă, sunt de acord că trebuie să mâncăm cât mai bine şi mai sănătos,dar hai să nu ne îmbătăm cu apă rece, sperând la remedii care nu sunt întotdeauna reale sau care nu au devenit de fapt o certitudine.sigur că nutriţia proastă are un efect asupra organismului uman, sigur că e mai bine să fii mai slab decât să fii gras, sigur că o alimentaţie naturală, eco-bio -cum i s-o mai fi spunând- poate ajuta, dar de aici până la a crede că te vindecă..dă-mi voie să fiu sceptică.sunt oameni care mănâncă la fel, trăiesc în aceeaşi casă, au acelaşi regim de viaţă, numai că unii fac această boală şi alţii, slavă Domnului! trăiesc sănătoşi până la adânci bătrâneţe.eu cred cu tărie că boala e o chestiune personală, că fiecare organism este unic şi că remediul sau ajutorul pentru fiecare e altfel.nu există reţete de supravieţuire, ci doar experienţe pe care le trăim fiecare în felul lui atât fizic, cât şi psihic.te respect pentru cunoştinţele şi părerile tale, nu-mi doresc nici eu să facem o polemică, pentru că ştiu că nici unul dintre noi nu-şi va schimba diametral părerea. de aceea cred că fiecare împărtăşeşte experienţe, se documentează, face ceea ce simte că i se potriveşte,iar la final unii au mai mulţi sorţi de izbândă decât alţii, orice ar încerca.nu sunt împotriva a ceea ce spui, chiar dacă nu sunt 100% de acord.mulţumesc hranatate.ro pentru implicarea ta în a ajuta oameni, ceea ce chiar cred că îţi doreşti să faci.”

