DESPRE MÂNCARE, TRATAMENTE ŞI CANCER LA SÂN(4):ALIMENTE UTILE


Ştiţi că nu sunt o fanatică a regimurilor alimentare şi că nu cred că ele te fac bine sau te protejează 100%, cum nici despre produsele naturiste, suplimentele alimentare ,nu cred că trebuie să abuzezi sau să crezi tot ce scrie în prospect.Cu toate astea, chiar şi eu mai ţin cont când cumpăr fructe, legume, carne şi de acest gen de sfaturi.
Am găsit un articol din 10.10.2012 pe site-ul http://www.foodstory.ro/nutritie, care mi s-a părut interesant, despre câteva produse care pot fi de ajutor în prevenirea cancerului la sân, dar şi în perioada tratamentelor, aşa că vi-l ofer cu drag şi cu speranţa că poate ajută sau măcar,nu-ţi fac rău dacă le mănânci, mai ales că toate am avut sau avem spaima că orice mâncăm sau bem ar putea agrava boala, aşa că…

„60.000 de romance afla in fiecare an ca sufera de cancer de san. E un numar urias care poate fi redus numai prin prevenirea acestei boli. Nu numai analizele periodice si vizita la medic te pot salva, ci si alimentatia potrivita.Ceea ce mananci te poate ajuta sa previi una dintre bolile care loveste in intreaga lume milioane de femei. Pentru tine o lista cu cele mai bune alimente care sa te tina departe de aceasta maladie. Afla de ce sunt bune si pune-le pe lista de cumparaturi.
1. Prunele
Sunt fructele vedeta ale toamnei, asa ca e pacat sa le ratezi sezonul. Americani de la centrul de cercetari AgriLife din Texas au descoperit in urma unui studiu facut in 2009, ca prunele si piersicile contin un nivel de antioxidanti care poate rivaliza cu cel al mult laudatelor afine. Mai exact, prunele contin doua tipuri de polifenoli care ajuta la distrugerea celulelor canceroase, in timp ce celulele sanatoase raman intacte. Asta e o veste foarte buna, de vreme ce multe din tratamentele pentru cancer afecteaza si o parte din celulele sanatoase.
2. Nucile
O cercetare publicata in Jurnalul Nutritie si Cancer din SUA sugereaza ca nucile impiedica dezvoltarea cancerului de san. Oamenii de stiinta de la Scoala de Medicina a Universitatii Marshall din West Virginia au facut o astfel de cercetare pe soareci de laborator si au observat ca dupa o luna de zile rata cresterii tumorilor canceroase in cazul celor care consumasera nuci se redusese la jumatate. Expertii cred ca proprietatile anti-inflamatorii ale nucilor (care vin din continutul de acizi grasi Omega 3, fitosteroli si antioxidanti) le da puterea de a lupta cu cancerul.
3. Broccoli
Aceasta leguma contine sulforafan care poate impiedica dezvolatarea si recurenta cancerului de san. Asa arata cercetarile celor de la Universitatea din Michigan, care au facut teste pe soareci de laborator. Ca sa fii sigura ca obtii tot ce e mai bun din broccoli mananca-l crud sau la aburi. Nu il fierbe, pentru ca vei pierde in apa clocotita acest compus pretios. Poti incerca si germeni de broccoli pe care sa ii adaugi in salate, supe sau sandvisuri.
4. RodieSemintele crocante de rodie sunt bogate in acid elagic, un antioxidant puternic ce poate inhiba o enzima responsabila in aparitia cancerului de san. Acidul elagic inhiba si multiplicarea celulelor canceroase. Asa arata cercetarile specialistilor de la Institutul de Cercetare Beckman din SUA. Poti sa folosesti semintele de rodie in salate, peste branzeturi sau in iaurt.
5. LinteUn studiu publicat in Jurnalul American de Nutritie Clinica, in 2009, arata ca femeile care consuma mai multa linte si fasole boabe au un risc mai mic de aparitie a cancerului de san. Explicatia consta in faptul ca lintea contine acid folic si fibre care previn aparitia cancerului. Incearca burgeri sau tacos cu linte ori o portie de paste cu linte, rosii si branza feta.
6. Spanac
Femeile aflate la premenopauza care consuma multe alimente bogate in acid folic, printre care si spanacul, au un risc cu pana la 40% mai mic de a dezvolta cancer de san. Asa arata un studiu publicat in 2011 in Jurnalul American de Epidemiologie. In plus, spanacul are vitamine din complexul B, importante pentru diviziunea celulara si pentru a impiedica modificari ale AND-ului care pot duce la aparitia cancerului. Daca nu stii cum sa pregatesti spanacul iti dam noi cateva sugestii.
7. SomonSomonul este unul din putinele alimente care contin vitamina D in cantitate mare. Cercetatorii de la Spitalul Mount Sinai din Toronto au demonstrat ca un consum frecvent de alimente cu vitamina D reduce cu aproape un sfert riscul aparitiei cancerului de san. Vitamina D este cea care previne transformarea celulelor intr-unele canceroase. In plus, odata cu Vitamina D vei lua din somon si acizi grasi Omega 3 care previn raspandirea celulelor canceroase in alte parti ale corpului. Asa ca incearca sa ai macar o masa pe saptamana cu somon. Il poti gati la cuptor cu caise si ghimbir.
8. Cafea
Nu ai nevoie de mai mult de 300 de mililitri de cafea pe zi pentru a reduce riscul unor forme agresive de cancer de san, spune un studiu publicat in 2011. O explicatie ar fi faptul ca in cafea gasesti antioxidanti care protejeaza celulele.”

Anunțuri