PROFESORUL (3)

Fac acum unul dintre acele lucruri pe care nu-ţi doreşti, dar eşti nevoit să le faci.Şi fac asta pentru că nu pot da un răspuns kilometric , de aceea prefer s-o fac printr-o postare.

Maria Cristina face un comentariu la postarea mea PROFESORUL(2) ,prin care doreşte să-mi atragă atenţia că Profesorul nu e altceva decât un „pom lăudat” la care, desigur „e bine să nu te duci cu sacul”, pentru că vei fi dezamăgit.Mai şi povesteşte o întâmplare legată de o pacientă căreia i-ar fi fost fracturate coastele la operaţia de mastectomie şi care ar fi aflat acest lucru după multe analize şi chinuri, pentru că Progesorul ar fi încercat să ascundă astfel o greşeală, a lui sau a echipei lui de chirurgi.

Nu ştiu sigur dacă Maria Cristina şi Alexa, care a postat şi ea povestea asta la PROFESORUL(1) sunt sau nu aceeaşi persoană, dar considerând că  sunt diferite şi de bună-credinţă, aş vrea să lămuresc puţin punctul meu de vedere.

Eu am fost pacienta Profesorului.Eu personal, nu o cunoştinţă sau „o fată”.Eu nu vorbesc despre Profesor din ce mi-au povestit alţii, ci din ce-am trăit eu.M-a operat o dată în 2008, când am făcut mastectomie radicală de tip Madden (adică mi-a scos sânul, 24 de ganglioni limfatici şi mulşchiul pectoral).Imediat cum m-am externat mi-a operat mama.Tot mastectomie radicală.M-a mai operat încă o dată la începutul anului 2010, o operaţie sectorială, dar destul de mare, adâncă şi dificilă, prin care mi-a scos două fibroadenoame şi cca.1/3 din sânul rămas.

Mama mea a făcut radioterapie cu dl.doctor Anton Ionescu  şi după tratamente (făcuse şi chimio înainte 4 şedinţe) tumoarea ei  a reacţionat foarte bine şi la mastectomie nu mai era deloc.Dacă n-aş fi palpat cu mâna mea tumoarea de aproape 6cm a mamei, poate că aş fi povestit şi eu altora că mama mea nici n-a avut cancer, că nu i-a mai găsit la operaţie nici o tumoare.

Dr.Condrea nu (mai?) face biopsiile, ci doar analiza tumorilor.Cel puţin aşa a fost la noi.Biopsiile le face tot Profesorul, cu anestezie generală.Erau multe paciente care se internaseră numai pentru biopsie.

Şi eu , şi mama, am făcut biopsie la noi în oraş, oraş care nu Bucureştiul.În provincie, biopsiile se cam fac pe viu.Noi aşa le-am făcut.Mama mea  a făcut chiar două, pentru că la prima rezultatul nu a fost concludent.Nu se suie nimeni cu picioarele pe burta ta, pentru că le faci stând în picioare, cu mâinile în şold sau pe umărul doctorului.

Pe mine nici nu m-a întrebat doctorul dacă vreau s-o fac.Mi-a „muls” sânul din care curgea sânge, ca să dea la analiză acel sânge, după care senin a cerut un ac pentru biopsie, pentru că aveam şi un fibroadenom sub sfârc şi i-a făcut biopsie.Nici n-am avut timp să reacţionez, că doar nu era să mă bat cu el în sală.Este cred cea mai „dureroasă” amintire a mea.Am plâns mai mult de o oră, de durere, după aceste proceduri.Nici nu ştiam că la Fundeni se fac biopsiile cu anestezie , cu internare…credeam că e normal să le faci pe viu.Poate că şi la Fundeni se făceau înainte pe viu, dar lucrurile s-au mai schimbat.

Dr.Ionescu şi dr.Condrea nu sunt echipa Profesorului, ei având alte specialităţi.Profesorul este chirurg şi echipa lui operează.După consultaţii, el te trimite la Radioterapie şi recomandă un doctor, cel cu care de obicei colaborează.Nu te obligă nimeni să te duci la acela.Te poţi duce unde vrei.Mai sunt şi alţi radiologi.Iar analizele de laborator ale tumorii se repartizează la IOB între medici şi, din păcate, nu e sigur că ţi-o face dr.Condrea, care, după mine, e unul dintre cei mai buni medici de laborator din Fundeni.Eu aş fi plătit să duc şi a doua tumoare la ea, dar n-am reuşit!Aşa că am aşteptat 30 de zile lucrătoare răspunsul şi oricum am ajuns cu tumoarea şi la Institutul Babeş, pentru o analiză mai amănunţită.

Nu ştiu dacă Maria Cristina sau Alexa au fost pacientele Profesorului sau vorbesc din ce le-au spus alţii şi nici la a câta mână era informaţia respectivă.Am găsit şi eu pe net o altă postare într-un forum medical şi înclin să cred că de acolo au preluat-o şi ele.Nici nu prea contează.

Nu vreau nici să fac, neapărat, polemică cu fetele.Altfel, aş putea să spun că , dacă citeşti mai mult, afli mai multe.Eu am citit pe http://cancertalks.org/cancerul-de-san/9569/cancerul-de-san-de-tratament şi am aflat că :

” Side effects of radiation are fatigue and a red rash, sunburn, that if the radiation is directed. Breast tissue can also appear swollen or corporate entity.  In rare cases more serious problems such as arm swelling (lymphedema), broken ribs and damage to the lungs or nerves.”

În traducere asta înseamnă că: „Dacă radiaţia este directă efectele secundare ale radiaţiilor sunt oboseala şi petele roşii, arsura ca de soare.tesutul mamar poate apărea ca o un ţesut de sine stătător, umflat sau  conglomerat (integrat). În cazuri rare, pot apărea probleme mai grave, cum ar fi umflarea braţ (limfedemul), ruperea coastelor şi distrugeri la plamani sau de nervi.”

Este deci posibil, ca în urma radioterapiei, nu neapărat a unei greşeli, să se fi produs fisurarea-ruperea coastelor despre care spunea pacienta.Sunt cazuri rare, dar este posibil.Nu credeam că mastectomia ajunge chiar până la os, dar dacă Profesorul a putut să repare acest lucru…jos pălăria!

Ca să afli că ai coaste rupte, nu e nevoie să ajungi la Budapesta la PET CT.Este suficient să faci o radiografie.Acele analize cu substanţe de contrast scumpe, din care de obicei plăteşti numai substanţa de contrast dacă le faci cu trimitere de la medicul oncolog în spital, sunt analize pe care toţi pacienţii cu cancer le fac, deci nu i-au fost recomandate ca o excepţie numai persoanei cu pricina.

Nu se poate să nu scrie pe externare ce anume ţi s-a făcut în spital, mai ales că se dă şi o scrisoare medicală pentru medicul de familie, cu toate amănuntele:diagnosticul cu care ai venit pe trimitere, ce şi cum ţi-a făcut, când să vii la controale, indicaţii de tratament etc.Dacă insistaţi, fetelor am să scanez şi am să pun aici externarea mea.Pe astea nu le scrie Profesorul, ci o secretară, o funcţionară, care ia aceste date din calculatorul în care au fost înregistrate pe secţie.Faptul că nu înţelegi terminologia medicală şi nu îţi dă nimeni foarte multe amănunte poate fi o problemă.Chirurgul nu are timp să-ţi dea toate aceste detalii.

Cred că sunt mulţi cei care , ca şi mine, au trecut pe la Profesor la IOB şi care pot mărturisi experienţele lor.Nu mint şi nu am nici un interes să ridic pe cineva în slăvi.Nici nu cred că fac.Dar sunt recunoscătoare şi cred că e normal, pentru că nu te operezi lunar şi nici nu ajungi la IOB dacă eşti sănătos tun.Fiecare caz e altfel.Fiecare experienţă e unică.

Eu ştiu că Profesorul care vorbeşte în filmele postate de mine este acelaşi cu cel care m-a operat, care mi-a spus că am cancer la sân-prima dată şi că am noroc- a doua oară.

Eu nu dau note medicilor din România şi nici nu ştiu cum s-au desfăşurat şi ce rezultate au avut fiecare dintre operaţiile Profesorului. Eu doar prezint o experienţă personală, cum personale sunt toate lucrurile pe lumea asta care ţin de sănătate.

I-am răspuns Alexei la aceeaşi problemp, în februarie 2010,astfel:  „Eu am vorbit despre profesor din punctul meu de vedere si nu ca despre Dumnezeu, pentru ca ştiu să fac diferenţa.O mai fi greşit şi el, pentru că nimeni nu e perfect pe lumea asta, dar fiecare dintre noi judecăm după propriile noastre experienţe.”

…Dacă avem aceste experienţe… şi le doresc fetelor ca…dacă nu au deja astfel de amintiri…să dea Dumnezeu nici să nu aibă vreodată!Sănătate le doresc şi să nu ajungă să-l vadă pe Profesor mai mult decât la televizor.Am convingerea că, dacă Doamne fereşte! ar avea neşansa să aibă nevoie de chirurg pe problemă s-ar gândi mult înainte de a alege pe altcineva!Disperarea e un altfel de sfetnic.Pentru că toată lumea îl vrea pe cel mai bun!Cel care ratează cel mai rar, chiar dacă, poate, mai ratează şi el, că încă nu ne operează roboţii.

