DESPRE MÂNCARE ŞI CANCER LA SÂN (1):Cancerul şi Alimentaţia preventivă

Se spune că toate cele de mai jos, te ajută să previi cancerul.Eu am cunoscut femei de tot felul bolnave de cancer la sân :grase, slabe,fumătoare sau nu, carnivore sau chiar vegetariene, sportive sau leneşe,iubite sau nu de familia lor, cu probleme familiale mai mari sau mai mici, cu tot felul de meserii, sărace şi bogate şi tot aşa.Nu există un numitor comun, ci doar o boală care nu alege!Mă gândesc însă ca orice om bolnav, că dacă ajută, trebuie să te străduieşti, iar aceste câteva repere, date de Liga Română de Cancer , mi se par de bun simţ şi valabile pentru orice boală.Deşi de sărbători nu sunt adepta abstinenţei, în restul anului merită să le încercăm şi pe astea!

Cancerul şi Alimentaţia

Informaţiile sunt oferite de Institutul American de Cercetare a Cancerului. Acesta reprezintă un “ghid de alimentaţie” prezentat în raportul “Alimentaţia şi Prevenţia Cancerului – O Perspectivă Generală” realizat pe baza analizei a peste 4500 de studii de cercetare. Ghidul prezintă sfaturi actuale, disponibile pentru scăderea riscului de cancer.

Recomandarea 1Alegeţi predominant dietele vegetariene, bogate în fructe şi legume. Reduceţi la minim alimentele preparate prin prăjire.

Recomandarea 2Evitaţi subponderabilitatea sau supraponderabilitatea şi nu depăşiţi cu mai mult de 5% greutatea ideală.

Recomandarea 3Dacă activitatea profesională nu impune efort fizic este preferabil să faceţi o plimbare scurtă de o oră, exerciţii fizice zilnice.

Recomandarea 4Mâncaţi 600-800g ori cinci sau mai multe mese alcătuite dintr-o varietate de cereale(grâne), legume, rădăcinoase, tuberoase (ceapă, praz, usturoi). Preferaţi mâncarea cât mai puţin preparată termic! Limitaţi consumul de zahăr şi dulciuri concentrate şi rafinate.

Recomandarea 5Nu se recomandă consumul de alcool. Dacă se consumă, limitaţi numărul băuturilor alcoolice la două pahare pe zi pentru bărbaţi şi unul pentru femei.

Recomandarea 6Dacă totuşi consumaţi carne, limitaţi aportul de carne roşie la mai puţin de 80 de grame. Este preferabil să alegeţi peştele, carnea de pui şi carnea slabă, albă în locul cărnii roşii.

Recomandarea 7Limitaţi consumul alimentelor grase, în special al celor de origine animală. Folosiţi cantităţi reduse de uleiuri vegetale.

Recomandarea 8Limitaţi consumul alimentelor sărate şi utilizarea sării la gătit şi la masă. Folosiţi plante şi condimente pentru a da gust alimentelor.

Recomandarea 9Nu consumaţi alimente care au fost depozitate prelungit la temperatura mediului ambiant. Acestea sunt pasibile de contaminare cu micotoxine. Micotoxinele pot duce la apariţia cancerului.
Recomandarea 10Folosiţi refrigerarea sau alte metode adecvate de conservare a alimentelor perisabile.
Nu consumaţi alimente alterate.
Alimentele perisabile se păstrează în frigidere atât în spaţiile comerciale cât şi la domiciliu.

Recomandarea 11Când nivelul aditivilor, conservanţilor şi ale altor reziduuri sunt controlate adecvat, prezenţa lor în alimente şi băuturi nu este considerată periculoasă. Consumul în exces al aditivilor reprezintă indubitabil un risc de cancer.

Recomandarea 12Nu consumaţi alimentele arse / prăjite. Consumaţi numai ocazional: carnea sau peştele preparate direct pe flacără şi preparatele din carne afumate.

Recomandarea 13Pentru cei care urmează aceste recomandări, suplimentele alimentare nu sunt necesare, folosirea lor în exces pot creşte riscul de cancer.